Intense growth HUB

9 kasulikku mõtet turundajatele 2023. aasta strateegia planeerimiseks

Majanduslikult on ees jätkuvalt keeruline aasta ja turunduseelarved on sageli esimesed, kus turbulentsetel aegadel soovitakse kokku hoida. Intense kasvuagentuuri strateegiajuht Irina Podolskaja annab nõu, kuidas turunduseelarve üle kontrolli säilitada ning saavutada uuel aastal edu konkurentide ees.

  1. Astu tarbija kingadesse – inimeste olukord on muutunud. Mõtesta lahti ja prioritiseeri enda kommunikatsioonis just need tooted/teenused, mis uutes oludes vastavad kõige paremini tarbija vajadustele. Näiteks on suurenevate püsikulude ja vähenevate säästude taustal muutunud eriti aktuaalseks erinevad järelmaksu võimalused.
  2. Püsi nähtav – kriisid on mööduvad ja oluline on pidevalt püsida oma sõnumi ja brändiga nähtav. Sellisel juhul oled klientidel meeles ka siis, kui keerulised ajad on läbi ja elu normaliseerunud. Ka mitmed uuringud näitavad pikaajalises perspektiivis kasumi kasvu just neil, kes rasketel aegadel on end agressiivselt reklaaminud.
  3. Kaalu ökonomeetrilist mudeldamist – kuna turunduseelarves on vaja teha raskeid otsuseid, on teadmine iga meedia mõjust käibele ja kasumile eriti väärtuslik. Järjest enam ettevõtteid lähevad andmetepõhist teed, et muuta oma meediainvesteeringud efektiivsemaks. Enamus mudeleid näitab, et nähtavuse kanalitel (nagu TV, välimeedia, raadio) on mõju käibele suurem, kui seda ainult online analüütikast välja loeme. Intense kasvuagentuuris pakume mitmekülgset analüütikat ning mudeldamist koostöös oma ala parimatega.
  4. Loo strateegia meediahindade inflatsiooni mõju pehmendamiseks – hinnad tõusevad, see on fakt. Oluline on juba varakult istuda oma agentuuriga laua taha ja panna paika nutikas strateegia, kuidas olukorrast võitjana välja tulla.
  5. Pane esimese kvartali plaanid varakult paika – 2023. aasta Riigikogu valimistel on aasta alguses meediaturule väga suur mõju. Televisioonis ja välimeedias on piiratud inventory (reitingud ja asukohad), mistõttu tuleb plaanid väga varakult paika saada. Oksjonipõhistes digimeediakanalites tõuseb kuvamise hind kordades ning ka sellega peab meediaeelarve planeerimisel arvestama.
  6. Integreeri GA4 – järgmise aasta juulis lõpetab Google Universal Analytics (GA3) andmete kogumise. Ettevõtted, kes kasutavad Google Analytics veebianalüütikat peavad võtma kasutusele GA4 lahenduse. Praegu on selleks viimane aeg, et mitte jääda otsuste tegemiseks olulisest infost ilma. Intense teeb oma klientidega pidevat koostööd, et vajalikud auditid ja seadistamised läbi teha ning olla uue lahenduse tulekuks valmis.
  7. Korrasta klientide andmebaas – kolmanda osapoole andmete kasutamise karmistuvates tingimustes muutub ettevõte enda korrastatud ja hea tervise juures klientide andmebaas ja ka neile läbimõeldud kommunikatsiooni strateegia üha väärtuslikumaks. Targalt ülesehitatud e-maili strateegiaga, kus iga kokkupuutepunkt tarbija ostuteekonnal on hoolikalt läbi mõeldud, on võimalik ilma lisainvesteeringuta tõsta peale- ja kordusmüüki.
  8. Võta kasutusele võimekad tehnoloogiad – selge on see, et rangemaks läinud reegleid tuleb endiselt järgida. Seega peavad algoritmid reklaami sihtimisel hakkama saama järjest väiksema kolmanda osapoole andmete hulgaga. Selleks, et vähendada kodulehe liikluses andmete kadu ning säilitada reklaamkampaaniate sihtimisel AI jaoks piisavalt signaale, tuleb kasutusele võtta vastavad tehnoloogiad, nt Conversion API, Google enhanced conversions, server-side tagging ja tõhusad nõusoleku küsimise taktikad.
  9. Mõõda järjepidevalt tulemusi ja hoia andmed korras – nii kindlustad, et jõuad reageerida ka muutuvale olukorrale. Kui turule peaks sisenema uus konkurent või mõni teine suurendab järsult meediainvesteeringut on täpne teave kohe olemas. Samuti aitavad korrektselt esitatud andmed paremini selgitada olukorda juhtidele, kes saavad omakorda langetada operatiivseid otsuseid. Seejuures on oluline, et andmeid on kogutud järjepidevalt ja korrastatult, sest vaid siis on õige info kiirelt käepärast.
    Intense’is oleme loonud hulgaliselt dashboarde, alates reaalajas meediakampaania tulemuse ülevaatest kuni äritulemuste efektiivsemaks analüüsiks executive dashboardideni välja. Nii lihtsustame klientidel andmetöötlust ja visualiseerime kõige olulisema.

Uus aasta tuleb põnev ning täis ohtralt võimalusi erakordse edu saavutamiseks. Need nõuanded on heaks teejuhiks ning alustalaks strateegia koostamisel. Kui aga tunned, et vajad eksperdi nõu või abi oma turundusplaanide teostamiseks, on meie kogenud kasvuagentuuri meeskond alati abiks!