2025. aastal ole valmis muutusteks!
Oluline on kohandada oma turundusstrateegiad vastavalt tarbijate käitumise muutumisele ja tehnoloogia arengule. Intense’i eksperdid jagavad mõned soovitused, mis pehmendavad maandumist!
AI on muutunud meediatöös vajalikuks
Kuna reklaami sihtimine muutub privaatsussättete tõttu järjest keerulisemaks, on AI lahendustel üha olulisem roll meedia planeerimises, sihtimises ja kommunikatsioonis. AI abil on võimalik luua tähendusrikkaid „mikro-hetki“, mis aitavad tarbijat veelgi efektiivsemalt kaasata. Steven Van Belleghem ütles Nordic Business Forumil: “Loyalty is emotional, not transactional!” Ettevõtted, kes kasutavad nutikaid CRM-lahendusi ja AI-d, suudavad hoida oma kliendibaasi ajakohasena ning pakkuda paremat sihtimist. Google ja Meta reklaamplatvormid pakuvad juba pikalt täiustatud AI lahendusi, mille abil saab saavutada suuremat täpsust ja efektiivsust. Intense on pikaajaline Google ja Meta premium partner, mistõttu leiame üles just need kõige uuemad ja tõhusamad AI lahendused.
Loovus on uus sihtimine
Privaatsussätted on muutnud reklaami sihtimise keerulisemaks, mistõttu peame pöörama rohkem tähelepanu silmapaistvale ja loovale sisule. ”Creative is the new targeting” – loovus on uus sihtimine. Oluline on, kuidas me oma sõnumi sihtrühmani viime, mitte ainult see, keda me sihime. Ettevõtted, kes suudavad luua silmapaistvat ja kaasahaaravat sisu, suudavad oma sõnumi sihtrühmani tuua isegi siis, kui sihtimise võimalused on piiratud. Loovuse kaudu saavutame parema nähtavuse ja kliendi sidumise. Samuti on AI-l suur roll reklaami tootmisprotsesside efektiivsuse tõstmisel, kohandades sõnumeid vastavalt sellele, kuidas tarbijad erinevaid platvorme tarbivad.Loovus viib sõnumi sihtrühmani!
Leia uus tarbijasegment, kui äri on stagneerunud
Bozoma Saint John (endine Uberi brändijuht, Netflixi turundusdirektor) tõi Nordic Business Forumil välja olulise mõtte: “Kui sinu bränd on stagneerunud, leia uus tarbijate segment ning räägi neile endast asjakohasel viisil. Bränd on see, mis päästab su ettevõtte, kui miski läheb viltu!” Seega, kui äri ei kasva, tuleb otsida uusi sihtgruppe ja pakkuda neile kohandatud sõnumeid. Kasvuagentuurina julgeme öelda, et 2025. aastal, kui majandus võib olla keeruline, on see soovitus ülioluline.
Tarbijate kindlustunne on madal
Eestis on suurenenud hirm finantsolukorra halvenemise ees: 28% Eesti tarbijatest usub, et järgmise kahe aasta jooksul nende rahaline seis halveneb. See on kolm korda rohkem kui 2021. aastal! Inimeste kindlustunne on madal ja ei näita paranemismärke. Tarbijad keskenduvad laenude teenindamisele ja lükkavad suuri ostuotsuseid edasi. Hinnatundlikkus jääb kõrgeks, seega on oluline, et ka 2025. aastal suudaksid ettevõtted oma kommunikatsiooni viia sihtrühmani, pakkudes selgeid ja asjakohaseid sõnumeid, mis vastavad tarbijate muredele.
Lojaalsus on madal, ootused kõrged
Tarbijatel on üha madalam lojaalsus pea kõikides kategooriates, kuid samas ootavad nad aina rohkem lisandväärtust, nagu personaliseeritud sõnumeid ja sujuvat ostuteekonda. Selleks, et saavutada tähendusrikast kontakti potentsiaalsete ostjatega, tuleb panustada andmete kogumisse ja analüüsi (vt meie eelmise aasta postitust esimese osapoole andmetest), luua tõhusaid omnichannel strateegiaid, mis võimaldavad luua ühtse ja meeldiva tarbijakogemuse igal platvormil. Intense’is oleme spetsialiseerunud just selliste strateegiate loomisele, mis ühendavad erinevad kanalid ja toovad tarbijale lisandväärtust.
Lühivideod võidutsevad
TikTok ja Instagram Reels on muutunud meedia võtmeplatvormideks. Eestis kasutab TikTok’i iga viies tarbija ja selle populaarsus on viimase aastaga kasvanud tervelt 23%! Noored on tõelised TikToki ja lühivideoformaatide tarbijad. Iga teine noor vanuses 15-29 on selle kanali kasutaja. 2025. aastal tuleb meediamikse koostamisel ja sõnumite kujundamisel arvestada selle kiire kasvuga, et olla kohal seal, kus tarbijad on, ning teha seda õigesti, et saavutada mõju ja kaasatust.