Intense growth HUB

Valio uus hitt-toode valmis Intense’i kaasabil 

Siit artiklist saad teada: 

  • Kuidas aitas Intense Alma kohukest lansseerida 
  • Milline oli turu-uuringu sisend tootearendusse 
  • Mis kasu oli pakendite eeltestimisest  
  • Kuidas aitasid pimetestid luua tarbija ootustele vastavat maitset

Hiljuti jõudis poelettidele mõnusalt krõmpsuva glasuuri ja pehme kohupiimase sisuga Alma kohuke, mille tarbijad on lausa üleootuste hästi vastu võtnud.  

Selleks, et kohukese edu lansseerimisel oleks just nii suur, viisime Intense’i uuringute osakonnaga läbi turu-uuringu, pakendiuuringu ning pimetestid. Eesmärgiks oli mõista kogu tootekategooria dünaamikat. Sealhulgas oli oluline vaadata tarbijakäitumist, eelistuste kujunemist ja erinevaid aspekte, mis teevad ühe kohukese tarbija silmas parimaks ja ostetuimaks.  

Fookusgrupid tõid välja huvitavaid nüansse 

Üle-eestilise turu-uuringu eesmärgiks oli saada sisendit toote arendamisele. Küsisime inimestelt, mis paneb neid eelistama üht kohukest teisele. Muuhulgas leidsime vastused küsimustele, et kas moosiriba kohupiima sees või moos segatud kohupiima, kas krõmpsuv või pehme glasuur, kas kohupiimasem või pehmem sisu ja palju muud.  

Uuringu tulemusel sai selgeks ka kohuekste tarbijarpofiilid, millega saime arvestada hiljem ka müügi- ja meediastrateegiat tehes. Neid profiile saime kasutada ka pakendite testimisel fookusgruppides. Meil oli gruppidele pakkuda kaks täiesti erinevat pakendit. Kolmes vestlusrühmas osalenud inimestega saime rääkida ka üleüldistest kohukese söömisharjumustest ja nende kujunemisest.  

Fookusgruppide tulemina sai selgeks, et Alma lehmakese figuur tekitab positiivseid emotsioone ja pakub äratundmisrõõmu ning on seetõttu ka usaldusväärne. Küll aga toodi välja, et pakend võiks selgemalt tuua esile kohukese maitse kui ka glasuuri puudutava info sest pakendi rolliks on just kiire infovahetus. Seetõttu sai lisatud ka igale kohukese maitsele oma värv, glasuuri puudutav info lisati pakendile ja näiteks isegi vanilli maitset edasiandev ikoon vahetati välja (piimaklaas asendati vanilli õiega). 

“Mina arvan, et parim pakend on Kohuke X-l, sest mul on tunne, et kuna need pakendid on hästi värvilised, siis on juba kaugelt aru saada, et mis maitsega tegemist on. Mõnikord nende Kohuke Y omadega just on see, et pead hästi lähedale minema, et värvid pole nii kontrastsed, et ei saa aru, kas on nüüd see või teine maitse” 

“Samas Kohuke X pakkidel on need värvid ka, et ma ei pea otsima väikest kirja, et mis maitsega see siis on. Üks on sinine, üks on pruun.” 

Alma kohuke

Maitsetestid tõid võidu koju 

Turu-uuringuga kinnitasime üle, et kohukese juures on kõige olulisem ikka selle maitse. Seetõttu tegime ka pimemaitseteste, et saaksime tarbijatele ideaalilähedase kohukese. Viisime maitseteste läbi kahes laines üle Eesti.  

Pimemaitsetestid olid sisult lihtsad – andsime proovida 3-4 erinevat kohukest ja palusime maitstu seada pingeritta enda isiklike maitseeelistuse alusel. Kui esimese pimemaitsetestide tulemina saavutas Alma kohuke teise positsiooni siis juba teise pimemaitsetestimise laine järel edastasime kõiki konkurente. Tagasiside lõplikule maitsele oli pimemaitsetestis osalenute sõnul imeline: ”Ideaalne koostis”; ”Sulas suus”; ”Siidine”; ”Kõik oli paigas”.  

”Oleme äärmiselt rahul koostööga Intense uuringute osakonnaga Alma kohukese lansseerimise eel. Koostöö võimaldas meil põhjalikult uurida tarbijate eelistusi ja ootusi. Ühiselt läbiviidud turu-uuringud, pakendite eeltestimine ning pimemaitsetestid aitasid luua kohukese, mis vastab Eesti elanike vajadustele ja ootustele. Tegemist on väärtusliku sisendiga, mis on toonud kaasa kvaliteedi ja põhjalikkuse uue toote arendusprotsessis. Rõõm on tõdeda, et juba täna on Alma kohuke võitnud mitmete kohukeste tarbijate südamed,” oli Janeli Ojaste, Alma kohukese tootejuht rahul.  

Nüüd on uus Alma kohuke suurepäraselt vastu võetud ja tarbijad krabavad uusi kohukesi isuga. Küll aga kavatseme ka lansseerimist ja edasisi hinnanguid põhjalikult uurida, sest loorberitele ei tasu puhkama jääda.  

5 olulist leidu uuringutest 

  • Saime paika täpse sihtrühma 
  • Saime teada, mis on kohukese juures tarbijale oluline 
  • Muutsime pakendite värvi ja teksti 
  • Muutsime ikoone pakenditel 
  • Muutsime kohukese konsistentsi